مهدکودک شادآموز در تهرانپارس

مهدکودک شادآموز در تهرانپارس

بزرگراه رسالت، بین رشید و زرین، جنب رستوران ۱۳۳، پلاک ۲۴۷
معرفی مهدکودک / موسسه

بعضی از والدین در هنگامی که فرزندانشان هنوز به دنیا نیامده‌اند، به دنبال انتخاب مدرسه پیش‌دبستانی هستند تا در زمینه‌های شناختی، فیزیکی و اجتماعی، اثرات مثبتی را بر روی فرزندانشان مشاهده کنند. اما گروهی دیگر فکر می‌کنند که حضور در مدرسه پیش‌دبستانی تنها جنبه تفریحی دارد. اگر شما نیز با نزدیک شدن به فصل ثبت‌نام در مدارس پیش‌دبستانی، نگران هستید و با این دغدغه مواجهید که آیا حضور در این محیط آموزشی بهتر است یا نه، باید بدانید که مدرسه پیش‌دبستانی تنها مکانی برای یادگیری علوم و مهارت‌ها نیست، بلکه باید آن را یکی از دوره‌های حیاتی برای رشد عادات و شخصیت کودکان دانست. اگر شرایط به خوبی پیش نروند، جبران آن دشوار خواهد بود. اگرچه بسیاری از عادات را می‌توان در خانه نیز پرورش داد، اما باید اجازه داد که کودکان در زندگی اجتماعی، تجربه سازگاری با محیط و همسالان را داشته باشند. در مدارس پیش‌دبستانی استاندارد، علاوه بر تاکید بر نظم و انضباط، پرورش استقلال فردی نیز انجام می‌شود تا از آسیب جسمی و روانی جلوگیری شود.

بسیاری از کودکان در ابتدا علاقه‌ای به حضور در پیش‌دبستانی ندارند و جدا شدن از محیط خانوادگی آشنا و قرار گرفتن در یک محل جدید، ناامنی روانی و اضطراب را نیز به همراه دارد. باید در نظر داشت که وجود استانداردهای آموزشی، تجهیزات، شهریه و سواد معلمان بررسی شود تا بتوان در مدت کوتاهی به آموزش هدفمند و توسعه مهارت‌های اساسی دست پیدا کرد. شادآموز تلاش کرده است تا با استفاده از منابع بین‌المللی و برنامه‌های به زبان فارسی، یک دوره تخصصی برای کودکان ۵ تا ۶ ساله ارائه دهد تا فرزند شما بتواند به هرآنچه برای ورود به دبستان نیاز دارد، دست یابد.

دانش کودکان در حوزه‌های ریاضی، علوم، جغرافیا، تفکر خلاق و حل مسئله با استفاده از منابع بین‌المللی معتبر به صورت دوزبانه افزایش می‌یابد تا زبان انگلیسی کودکان تقویت شده و همچنین مفاهیم به زبان فارسی درک شود. علاوه بر این، آموزش آواشناسی فارسی به صورت تخصصی و روزانه در برنامه شادآموز وجود دارد تا کودکان آواهای زبان فارسی را به خوبی یاد بگیرند، توانایی تشخیص کلماتی که با آن‌ها آغاز و پایان می‌شوند را پیدا کنند و مهارت نوشتاری خود را با استفاده از لوحه‌های نوشتن تقویت کنند تا در کلاس اول مشکلی نداشته باشند.

در برنامه های شادآموز، تمرینات دست ورزی و هماهنگی چشم و دست، به عنوان پیش‌نیازهای نوشتن و خواندن، جایگاه ویژه‌ای دارند. علاوه بر این، بازی‌های توجه و حافظه شنیداری و دیداری نیز جزء برنامه‌های اصلی این مجموعه قرار می‌گیرند. این بازی‌ها، فرآیندهای ذهنی اساسی برای یادگیری را تقویت می‌کنند. تخصصی‌های ما در شادآموز، عملکرد کودکان را ارزیابی کرده و در صورت شناسایی هرگونه مشکل در این زمینه‌ها، اقدامات و مداخلات لازم را انجام می‌دهند و در صورت نیاز، به موقع اقداماتی را برای بهبود این مشکلات قبل از ورود به کلاس اول به عمل می‌آورند.

یکی از نکات مهمی که کودکان با حضور در دوره پیش‌دبستان به آن دست می‌یابند، رشد مهارت‌های هیجانی و اجتماعی آن‌هاست. این مهارت‌ها با حضور در خانه و تمرین با مادر به طور کامل پیشرفت نمی‌کنند. زیرا کودک باید از مادر جدا شده، در کنار همسالان حضور یابد و قوانین را بپذیرد تا به تدریج از خودمحوری خارج شود. تعامل با همسالان فرصت مناسبی را برای رشد مهارت‌های اجتماعی و حل مسائل فراهم می‌کند و آن‌ها به مرور درک می‌کنند که خودشان هم مهم هستند و دیگران نیز اهمیت دارند. در محیط شادآموز با آموزش مهارت‌های دهگانه زندگی و افزایش دانش اجتماعی، این توانمندی را در کودکان بهبود می‌بخشیم.

همچنین، کلاس‌های ورزشی تخصصی مانند یوگا و ژیمناستیک به همراه سایر برنامه‌ها به رشد حرکتی کودکان کمک می‌کنند، و فعالیت‌های هنری و خلاقانه نیز خلاقیت کودکان را تقویت می‌کنند. حالا ممکن است بتوانید به این نتیجه برسید که آیا حضور در دوره پیش‌دبستان برای کودکان لازم است یا خیر و آیا بهتر است کودکان دوره پیش‌دبستان را در مدرسه یا مرکز تخصصی بگذرانند؟

نام مدیر
طاهره خورسندی
سال تاسیس
۱۳۸۹
گروه سنی
نوپا تا پیش دبستان
ساعت کاری
۷ الی ۱۷:۳۰

افزودن دیدگاه جدید