موسسه خلاقیت مانا در قیطریه

موسسه خلاقیت مانا در قیطریه

بزرگراه صدر (غرب به شرق) - منظریه - خیابان برادران رحمانی - کوچه عرب قشقایی - بلاک ۸
معرفی مهدکودک / موسسه

مانا باور دارد که مهارت آموزی و گفتگو از مهمترین عناصر آموزش کودکان هستند و برنامه های آموزشی خود را بر اساس این دو عنصر اساسی طراحی می کند. یکی از مزایای مانا حضور مداوم روانشناس کودک در مهد است که به بررسی تمام فعالیت های مهد از دیدگاه روانشناسی می پردازد. مانا می داند که در دنیای کودکان، بازی بسیار مهم است و می تواند به عنوان مبنای رشد و توسعه مهارت های فردی، دوستی و تعاملات اجتماعی کودکان عمل کند و آنها را به سمت تفکر درست، خلاقانه، منطقی و آگاهانه برای حل مسائل هدایت کند.

مانا کودک، خانواده و محیط آموزشی را به عنوان سه عنصر اساسی آموزشی مکمل می داند و سعی می کند همه آنها را به سمت ایجاد فضایی امن و پویا برای کودکان ارتقا دهد. برخی از فعالیت هایی که مانا ارائه می دهد عبارتند از: رصد مداوم کودکان و کلاس ها توسط روانشناس خبره، برگزاری جلسات دانش افزایی برای ارتقای توانمندی مربیان، برگزاری جلسات دانش افزایی مستمر برای والدین، دعوت از متخصصان رشته های مختلف برای استفاده از کودکان، مربیان و والدین، جلسات اختصاصی مشاوره برای کودک و خانواده و کلاس های تخصصی فوق برنامه برای کودکان.

مانا همچنین فضایی مناسب و امن برای فعالیت کودکان فراهم کرده است. او برای هر فضا، فعالیت های متنوعی را برنامه ریزی کرده است.

لیست کلاس‌های مانا را در اینجا مشاهده می‌کنید:

کلاس معماری و حجم: این کلاس برای ارتقای هوش فضایی-مکانی و خلاقیت کودکان طراحی شده است. در این کلاس، هر جلسه کودکان با استفاده از مواد اولیه‌ی مختلف یک سازه می‌سازند و با انواع اجسام و مواد کار می‌کنند. برای دیدن تصاویر بیشتر، گالری تصاویر کلاس معماری و حجم را ببینید.

کلاس توانساز: این کلاس برای آموزش مهارت‌های فردی به تناسب سن کودک طراحی شده است. تمرکز در این کلاس بر تمرین و آموزش مهارت‌های پایه‌ی زندگی است. در هر گروه سنی، مهارت‌هایی متناسب با توانمندی کودکان آموزش داده می‌شود. این کلاس‌ها بخشی از برنامه‌های روزانه‌ی همه‌ی کلاس‌ها هستند. مهارت‌های آموزش داده شده در این کلاس شامل پوشیدن کفش و لباس، بستن دکمه‌ها و بند کفش‌ها، شانه کردن موها، گرفتن ناخن و استفاده از سرویس بهداشتی به صورت مستقل، مرتب کردن اتاق، تمرین دوخت و دوز و غیره است.

کلاس هوشیار: در این کلاس، مفاهیم پایه‌ی ریاضی از طریق بازی‌های مختلف به کودکان آموزش داده می‌شود. برنامه‌ی روزانه‌ی کلاس‌ها مفاهیم پایه‌ی ریاضی متناسب با نیازهای هر گروه سنی را در بر می‌گیرد.

کلاس جستجوگر: در این کلاس، کودکان مشاهده‌ی دقیق و علمی و پرسشگری را آموزش می‌بینند. در این کلاس کودکان در بستر طبیعت تجربه می کنند و یاد می گیرند.

کلاس ورزش: برای کاهش اختلالات حرکتی و شناختی کودکان، برنامه های ورزشی و تحرک مناسب باید جزء برنامه های روزانه کودکان باشند. در مهدکودک مانا، کلاس های ورزشی با عنوان "جیمانا" و "رباتیک" و همچنین کلاس ذهن آگاهی با عنوان "مایندفولنس" برای کودکان بالای ۴ سال تعریف شده‌اند.

کلاس جیمانا: برای تقویت عضلات کودکان، افزایش انعطاف پذیری، حفظ تعادل، هماهنگی نیمکره‌های مغز، هماهنگی چشم و پا و چشم و دست، و همچنین هماهنگی عصب-عضله طراحی شده است. این کلاس به صورت جزء برنامه های روزانه کلاس ها ارائه می‌شود.

کلاس روباتیک: کلاس رباتیک برای کودکان بالای ۴ سال مناسب است و در آن کودکان با شیوه کار با ابزارهای مختلف آشنا می‌شوند و در هر دوره یک روبات ساخته می‌شود. این کلاس، باعث افزایش هوش فضایی مکانی و خلاقیت در کودکان می‌شود.

کلاس ذهن آگاهی: کلاس مایندفولنس برای کودکان بالای ۴ سال مناسب است و با تمرکز بر توجه لحظه به لحظه به افکار، احساسات، حالات بدنی و محیط اطراف، کودکان را آموزش می‌دهد که به بدن و احساسات و افکار خود در هر لحظه آگاه باشند و به تجربیات خود به دیده مهربانی نگریسته و تصمیمات خود و دیگران را قضاوت نکنند. آموزش رویکرد مایندفولنس به کودکان در مهدکودک مانا به صورت نوین و برای اولین بار در ایران ارائه می‌شود.

نام مدیر
سرکار خانم مائده خدادادی
گروه سنی
پذیرش از کودکان نوپا تا پیش‌ از دبستان
ساعت کاری
از ۸ صبح تا ۴ عصر

افزودن دیدگاه جدید