مهدکودک و پیش دبستانی ایمان در اشرفی اصفهانی، پونک

مهدکودک و پیش دبستانی ایمان در اشرفی اصفهانی، پونک

پونک، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان ۲۲ بهمن، پلاک ۹۶
معرفی مهدکودک / موسسه

مهدکودک "ایمان" در منطقه ۵ تهران (خیابان ۲۲ بهمن) در سال ۱۳۷۶ تأسیس شده. این مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده بود و بعدها مجوز این موسسه به آموزش و پرورش تغییر داده شد و در طول ۲۵ سال فعالیت، به عنوان یکی از بهترین مراکز پیش دبستانی در استان تهران و همچنین غرب تهران شناخته شده است. محیط دل‌پذیر و امن مهدکودک ایمان به گونه‌ای طراحی و چیدمان شده است که به رشد همه‌جانبه و توسعه ذهنی و روحی کودکان عزیز کمک کند. هدف اصلی این مرکز پیش دبستانی و مهدکودک، ارتقاء حس استقلال و اعتماد به نفس در نوآموزان است. در این مرکز، به کودکان آماده پذیرش آموزش‌های اولیه، مهارت‌های زندگی از قبیل حس مسئولیت‌پذیری، صبوری، توانایی ابراز عقیده و در مواقع لزوم نه‌گفتن و ... آموزش داده می‌شود.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای رشد و تحول شناختی و درک محیط اطراف کودکان در این مرکز اجرا می‌شود. در این برنامه‌های آموزشی، کودکان به بهترین شکل مهارت‌های اساسی از جمله استفاده از حواس پنج‌گانه، استدلال و حل مسئله را فرا می‌گیرند. کودکان می‌آموزند که عواطف و احساسات خود را به خوبی شناخته و بتوانند به راحتی آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین، از ویژگی‌های ارزشمند این مرکز پیش دبستانی و مهدکودک، توجه به پرورش و تقویت خلاقیت کودکان در سنین پیش دبستانی است. با ایجاد زمینه‌های مساعد، مهدکودک ایمان سعی در فراهم‌کردن فرصت‌ها برای بروز خلاقیت نوآموزان دارد و آن‌ها را به نحو بهتری تشویق و ترغیب می‌کند.

همچنین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر اقدامات این مرکز است. کودکان مهدکودک ایمان در این کارگاه‌ها از طریق فعالیت‌های دیداری و آزمایشی، مهارت‌های جدیدی را کشف می‌کنند. این کارگاه‌ها با استفاده از حواس پنج‌گانه به کودکان کمک می‌کنند تا ارتباط علت و معلول را بهتر درک کنند و به رشد جسمی و درک بهتر از اطراف خود دست پیدا کنند. به طور کلی، این کارگاه‌ها زمینه‌های لازم برای تفکر علمی و خلاقیت نوآموزان را فراهم می‌کنند. به این ترتیب، مهدکودک "ایمان" با رویکرد‌های متفاوت و نوآورانه خود، به رشد و توسعه شخصیت‌های مستقل، خودباور و خلاق کودکان کمک می‌کند تا نسلی خلاق و پویا را به جامعه هدیه دهند.

کلاس های فوق برنامه مرکز پیش دبستانی و مهدکودک ایمان عبارتند از:

  • زبان انگلیسی
  • زبان فرانسه
  • خلاقیت
  • بازی های خلاق
  • بازی های گروهی
  • بازی های آموزشی
  • کاردستی
  • نقاشی خلاق
  • نمایش عروسکی
  • ایروبیک
  • کارگاه قصه گویی خلاق
  • موسیقی
  • شطرنج
  • شاهنامه خوانی
  • و ..

حضور کلاس‌های متفاوت در مرکز پیش دبستانی و مهدکودک ایمان، تجربه‌ای منحصربه‌فرد به کودکان ارائه می‌دهد. این کلاس‌ها با ارائه چالش‌های جدید و رویکردهای آموزشی نوآورانه، به رشد چندجانبه و توسعه مهارت‌های اجتماعی و هنری کودکان کمک می‌کنند. کارگاه‌های هنری و آفرینشی در این مرکز، با اجرای پروژه‌ها و خلق ایده‌های خلاقانه توسط کودکان، فضایی پویا و خلاق را برای آن‌ها فراهم می‌آورد و این کودکان بر اساس علاقه‌ها و استعدادهای خود، بتوانند تجربیاتی منحصربه‌فرد را به ارمغان بیاورند.

تیم مراقبت از کودکان شامل متخصصان روانشناسی و تغذیه متعهدی است که با اختصاص زمان به هر کودک، به شناخت بهتری از نیازها و توانمندی‌هایشان می‌پردازند. آن‌ها با همکاری با والدین، راهکارهایی جامع و سازنده را برای رشد و توسعه بهینه کودکان ارائه می‌دهند. از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز، برگزاری ویزیت‌های پزشکی و بهداشتی به صورت منظم برای کودکان است که این اقدامات حس آرامش و اطمینان را به خانواده‌ها منتقل می‌کند و نگرانی‌های احتمالی را برطرف می‌سازد.

فعالیت‌های تفریحی و آموزشی نیز بر اساس محورهای متنوع اجتماعی، هنری و توانمندی‌های کودکان برگزار می‌شود تا این اطفال از طریق بازی‌ها و مشارکت‌های گروهی، ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنند. جشن‌ها و مناسبت‌های تنوع‌بخش در این مرکز، فرصتی مناسب برای ایجاد یادگاره‌های شاد و پرانرژی برای کودکان فراهم می‌آورد و این اتفاقات خاطره‌ای خوش‌بختی‌بخش برای آن‌ها خواهد بود که همراهی والدین و افراد دیگر اطرافیان، زندگی کودکان را به نحوی خوش‌بینانه و پویا ترسیم می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید